LinkedIn

Kodeks etyczny

Firma dąży do najwyższych standardów postępowania osobistego i zawodowego, które pozwalają jej zdobyć trwałe zaufanie klientów i partnerów biznesowych, budować z nimi długotrwałe, pozytywne relacje, rozwijać uczciwe relacje biznesowe i szanować obowiązujący porządek prawny.

Ogólne zasady

Wszyscy pracownicy i przedstawiciele firmy:

  • Sumiennie podchodzą do wykonywania swoich obowiązków zawodowych, z maksymalnym zaangażowaniem, odpowiedzialnością osobistą i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i wewnętrznymi wytycznymi.
  • Przy wykonywaniu swoich obowiązków zawodowych zachowują profesjonalizm i postępują w taki sposób, aby dobre imię firmy lub jej klientów i partnerów biznesowych w trakcie dostarczania produktów i świadczenia usług nie zostało w żaden sposób zagrożone ani naruszone.
  • Nie wykazują żadnych oznak dyskryminacji lub wyższości w stosunku do innych pracowników, klientów i partnerów biznesowych – zwłaszcza pod względem rasy, narodowości, przynależności politycznej, religii lub płci. W stosunku do współpracowników i klientów postępują według zwyczajowych zasad przyzwoitości i tolerancji.
Stosunek do Klientów
  • Celem działalności firmy jest zawsze kompleksowe spełnienie wymagań Klienta. Firma oferuje klientom usługi, które przynoszą im korzyści. Dąży także do długotrwałych relacji z klientami. Otwarcie się z nimi komunikuje i elastycznie reaguje na ich potrzeby i wymagania.
  • Firma świadczy wysokiej jakości usługi, za które ponosi pełną odpowiedzialność.
  • Firma, jej pracownicy i przedstawiciele oferując swoje usługi Klientom przekazują informacje prawdziwe, niezafałszowane i kompletne, podane w sposób jasny i zrozumiały. W ten sam sposób odpowiadają również na wszystkie pytania klientów. Promocja firmy prowadzona jest także w oparciu o prawdziwe i niezafałszowane informacje.
Stosunek do partnerów handlowych
  • Firma, jej pracownicy i przedstawiciele profesjonalnie i prawidłowo postępują ze swoimi partnerami biznesowymi oraz budują wzajemne zaufanie i długotrwałe relacje.
  • Firma wybiera wiarygodnych i wysokiej jakości dostawców, których usługi regularnie ocenia.
  • Spółka konsekwentnie wywiązuje się z ustalonych warunków umowy i wstrzymuje się od podejmowania zobowiązań, których nie będzie w stanie dotrzymać.
  • Spółka zachowuje tajemnicę przedsiębiorstwa i szanuje poufność informacji o swoich kontrahentach.
Stosunek do konkurencji
  • Firma przestrzega zasad uczciwej konkurencji gospodarczej i nie nadużywa swojej ewentualnej przewagi na rynku.
  • Spółka nie zawiera porozumień ograniczających lub zakłócających konkurencję gospodarczą.
  • Firma nie niszczy dobrego imienia konkurentów i nie wykorzystuje znaków towarowych lub dobrego imienia konkurentów dla własnej korzyści.
Stosunek do własności intelektualnej
  • Firma szanuje i chroni prawa autorskie, licencje, przepływy pracy, patenty i inne formy własności intelektualnej.
  • Firma nie będzie używać oprogramowania chronionego prawem autorskim, na które nie udzieliła Spółce licencji od posiadacza praw, ani integrować takiego oprogramowania z własnym, opracowanym wewnętrznie oprogramowaniem, chyba że Licencjobiorca wyrazi na to wyraźne zezwolenie.
Wewnętrzny system sygnałów

Zgodnie z ustawą nr 171/2023 o ochronie sygnalistów (zwaną dalej „Ustawą”), spółka OLTIS Group a.s. utworzyła (dalej przedmiot obowiązkowy) tzw. wewnętrzny system sygnałów ( powiadomień, zgłoszeń) (zwany dalej „WSS”) i wyznaczono odpowiednią osobę odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń i rozpatrywanie ich, którą został Mgr. Ondřej Masopust.

Właściwa osoba przyjmuje i rozpatruje zgłoszenia złożone przez osobę wykonującą pracę lub inną podobną działalność na rzecz podmiotu zobowiązanego, o której mowa w art. 2 ust. 3 lit. a), b), h) lub i) ustawy o ochronie sygnalistów (zwaną dalej „sygnalistą”). Wyklucza się przyjmowanie przez WSS zawiadomień od osób, które nie wykonują pracy lub innej podobnej czynności na rzecz podmiotu zobowiązanego.

Zgłoszenia anonimowe nie są uznawane za zgłoszenia i nie są rozpatrywane przez odpowiednią osobę.

Sygnalista powinien, biorąc pod uwagę okoliczności i informacje dostępne mu w momencie zgłoszenia, mieć uzasadnione podstawy, aby sądzić, że fakty, które zgłasza, są autentyczne i prawdziwe. Nie jest zatem możliwe zgłaszanie faktów, które są świadomie fałszywe. Sygnalista powinien być w stanie zidentyfikować obszar naruszenia i rozważyć, jakie weryfikowalne informacje może dostarczyć na temat zgłaszanego naruszenia. Zakres i jakość dostarczonych informacji może mieć pozytywny wpływ na sposób rozpatrzenia zgłoszenia.

Świadomie fałszywe zgłoszenie może podlegać sankcjom.

Zgodnie z art. 2 ustawy o ochronie sygnalistów zgłoszenie powinno zawierać imię, nazwisko i datę urodzenia lub inne informacje, na podstawie których można ustalić tożsamość sygnalisty. Powinno ono również zawierać informacje o możliwych naruszeniach, które miały lub mają mieć miejsce w podmiocie zobowiązanym i które:

  • ma znamiona przestępstwa,
  • ma cechy wykroczenia, za które prawo przewiduje grzywnę w wysokości co najmniej 100 000 CZK,
  • narusza ustawę o ochronie sygnalistów lub
  • narusza inną regulację prawną lub rozporządzenie Unii Europejskiej w zakresie:
    1. usług finansowych, badań ustawowych i innych usług weryfikacyjnych, produktów finansowych i rynków finansowych,
    2. podatków dochodowych od osób prawnych,
    3. zapobiegania legalizacji dochodów z działalności przestępczej i finansowania terroryzmu,
    4. ochrony konsumentów,
    5. zgodności z wymaganiami produktu, w tym jego bezpieczeństwo,
    6. bezpieczeństwa ruchu drogowego, transportu i ruchu na lądzie,
    7. ochrony środowiska,
    8. bezpieczeństwo żywności i pasz oraz zdrowie zwierząt,
    9. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego,
    10. konkurencji gospodarczej, aukcji publicznych i zamówień publicznych,
    11. ochrony porządku i bezpieczeństwa wewnętrznego, życia i zdrowia,
    12. ochrony danych osobowych, prywatności i bezpieczeństwa sieci komunikacji elektronicznej i systemów informatycznych,
    13. ochrony interesów finansowych Unii Europejskiej zgodnie z art. 325 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, lub
    14. funkcjonowanie rynku wewnętrznego w rozumieniu art. 26 ust. 1 i 2 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w tym ochrona konkurencji gospodarczej i pomoc państwa zgodnie z prawem Unii Europejskiej.

Zgłoszeń można dokonywać w ramach VOS:

Pisemnie

Ustnie

  • telefonicznie pod numerem telefonu właściwej osoby tj. +420 585 242 499 w dni robocze w godzinach 9:00 – 14:30
  • osobiście u Mgr. Ondřej Masopusta, po wstępnym ustaleniu terminu spotkania.

Właściwa osoba powiadamia zgłaszającego o otrzymaniu zgłoszenia w terminie 7 dni od jego otrzymania.

Do osób zgłaszających naruszenia niezwiązane z działalnością podmiotu zobowiązanego skierowany jest zewnętrzny system zgłaszania Ministerstwa Sprawiedliwości:

https://oznamovatel.justice.cz/chci-podat-oznameni/.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Departamentu Sprawiedliwości tutaj:

https://oznamovatel.justice.cz/.